Preferencje

Preferencje

DIETA
INDYWIDUALNA

DIETA
INDYWIDUALNA

Podstawą skuteczności dietoterapi jest właściwa kompozycja jadłospisu.
Zależy mi na tym aby dieta była dla Ciebie przyjemnością.

Czytaj więcej…

DIETA
WEGETARIAŃSKA

DIETA
WEGETARIAŃSKA

Wegetarianizm zawiera w sobie
kilka rodzajów diet.
Dobrze zbilansowane posiłki mogą korzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

Czytaj więcej…

DIETY W ALERGIACH I NIETOLERANCJACH POKARMOWYCH

DIETY W ALERGIACH I NIETOLERANCJACH POKARMOWYCH

Spożycie niektórych produktów może objawiać się nieswoistą reakcja organizmu na dany składnik pożywienia.

Czytaj więcej…

DIETA DLA KOBIET W CIĄŻY I KARMIĄCYCH

DIETA DLA KOBIET W CIĄŻY I KARMIĄCYCH

Macierzyństwo to szczególny czas w życiu każdej kobiety. Prawidłowo zbilansowana dieta ma kluczowe znaczenie dla wzrastającego płodu

Czytaj więcej…

DIETA
DLA DZIECI

DIETA
DLA DZIECI

Istotnym elementem pracy z dziećmi jest dostosowanie zaleceń żywieniowych dotyczących zapotrzebowania na energię i składniki

Czytaj więcej…

ŻYWIENIE OSÓB W PODESZŁYM WIEKU

ŻYWIENIE OSÓB W PODESZŁYM WIEKU

Żywienie osób dojrzałych wymaga odpowiedniego podejścia diagnostyczno – terapeutycznego. Zapobieganie powikłaniom chorób przewlekłych pozwala na wydłużenie czasu życia.

Czytaj więcej…

1. Indywidualne plany żywieniowe

Podstawą skuteczności dietoterapi jest właściwa kompozycja jadłospisu.
Współpracując ze mną, za nim przejdę do układania planu, przeprowadzę z Tobą ankietę dotyczącą stanu zdrowia,
preferencji smakowych z uwzględnieniem ewentualnych nietolerancji pokarmowych.
Zależy mi na tym aby dieta była dla Ciebie przyjemnością.
Nauczę Ciebie jak właściwie komponować swoje posiłki, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów, zwiększyć wydolność organizmu.
Właściwe odżywianie pozwala skutecznie wspomóc leczenie wielu jednostek chorobowych.
Swoją wiedzę opieram na aktualnych badaniach naukowych, publikacjach medycznych
oraz zaleceniach instytucji specjalizujących się żywieniem poszczególnych grup ludności.

2. Dieta wegetarianska

Wegetarianizm zawiera w sobie kilka rodzajów diet. Wyróżnia się:
laktoowowegetarianizm, laktowegetarianizm, laktoowopescowegetarianizm, weganizm.
Klasyfikuje się ją biorąc pod uwagę spożywane produkty.
Osobiście nie jestem wegetarianką ale uważam że dobrze zbilansowane posiłki mogą
korzystnie wpłynąć na stan zdrowia. Większe spożycie warzyw i owoców, pełnoziarnistych produktów zbożowych
zmniejsza ryzyko chorób serca. Produkty roślinne bogate w błonnik, regulują stężenie lipidów, zmniejszają nadciśnienie tętnicze.
Tego typu dieta może być źródłem inspiracji dla standardowego żywienia w
celu zwiększeniaproduktów pochodzenia roślinnego na rzecz produktów odzwierzęcych.

3. Diety w alergiach i nietolerancjach pokarmowych

Spożycie niektórych produktów może objawiać się nieswoistą reakcja organizmu na dany składnik pożywienia.
Mogą towarzyszyć Ci dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego, skóry, układu moczowego,
narządu wzroku, układu krwiotwórczego lub układu oddechowego.
W takim przypadku po przeprowadzeniu odpowiednich badań występują wskazania do stosowania diet eliminacyjnych.
Dzięki nim będę mogła ułożyć dla Ciebie zbilansowany jadłospis.
Ważne jest aby, dieta miała swoje uzasadnienie. Pochopne stosowanie diet eliminacyjnych,
pod wpływem panujących „trendów” może niekorzystnie odbijać się na organizmie.

4. Dieta dla kobiet w ciąży i karmiących

Macierzyństwo to szczególny czas w życiu każdej kobiety. Prawidłowo zbilansowana dieta
ma kluczowe znaczenie dla wzrastającego płodu, a w przyszłości zaowocuje dobrą kondycją i zdrowiem dziecka.
Budowanie prawidłowych nawyków żywieniowych w tym okresie przyczynia się do większej świadomości
i kontynuacji ich w późniejszym czasie. Będą one miały pozytywny wpływ na przebieg ciąży, połogu i powrót do formy.
Dieta opracowywana przeze mnie jest dostosowana do aktualnego trymestru ciąży.

5. Dieta dla dzieci

Istotnym elementem pracy z dziećmi jest dostosowanie zaleceń żywieniowych
do aktualnych zaleceń dotyczących zapotrzebowania na energię i składniki mineralne,
witaminy niezbędnych dla prawidłowego rozwoju organizmu.
Systematyczne odkładanie tkanki tłuszczowej przyczynia się do otyłości w wieku dojrzałym.
Możemy wyróżnić dwa okresy krytyczne rozwoju: pierwszy przypada na przełom 1-2 r.ż w tym wieku
znacznie zwiększa się liczba i rozmiary komórek tłuszczowych.
Drugi natomiast to czas dojrzewania ( dziewczynki (10-15 r.z, chłopcy 12-17r.ż)
Korekta dotychczasowych nawyków połączona z edukacją żywieniową sprawi że efekty będą zadziwiające.

6. Żywienie osób w podeszłym wieku

Żywienie osób dojrzałych wymaga odpowiedniego podejścia diagnostyczno – terapeutycznego. Zapobieganie powikłaniom chorób przewlekłych pozwala na wydłużenie czasu życia. Odpowiednia modyfikacja stylu życia a wraz z nią właściwa dieta wpływa na poprawę odżywienia osób starszych. Wśród pacjentów geriatrycznych około 1/3 może mieć problemy z niedożywieniem. Wzrasta ryzyko występowania chorób neurodegeneracyjnych. Wygasza się aktywność enzymatyczna narządów:

  • zanikają ślinianki,
  • upośledzają się procesy trawienia,
  • dochodzi do zaniku kosmków jelitowych,
  • występują zaparcia związane ze zwolnieniem perystaltyki,
  • zaburzone są ośrodki pragnienia i łaknienia.

Niedożywienie związane ze zbyt małą podażą energetyczną posiłków, niewłaściwa konsystencja posiłków, związana z brakiem uzębienia czy niedobór białka stanowią poważne zagrożenie dla stanu zdrowia pacjentów.

Profity z właściwego żywienia to dłuższa sprawność i niezależność osób starszych oraz szybsza regeneracja ran w przypadku występowania choroby.

Podaruj bliskiej osobie zdrowie oraz dobre samopoczucie.