Aktywność fizyczna a zmiana komponentów ciała

Odpowiednia dawka ruchu jest znaczącym elementem utrzymania zdrowia. Dopasowana do kondycji i stanu zdrowia danej osoby. Bardzo ważne jest aby odpowiednio modyfikować: rodzaj, intensywność, czas trwania oraz częstotliwość aktywności.

Korzyści płynące z aktywności to:

  • Poprawa funkcji intelektualnych
  • Wzmocnienie siły i wytrzymałości mięśni
  • Stabilizacja postawy
  • Odporność na zmęczenie
  • Redukcja powikłań sercowo- naczyniowych
  • Pozytywne interakcje społeczne
  • Poprawa metabolizmu kostnego
  • Spowolnienie procesu starzenia
  • Poprawa proporcji ciała
  • Redukcja czynnika onkologicznego
  • Redukcja ryzyka cywilizacyjnego

Właściwe połączenie treningu wraz ze spersonalizowaną dietą przyczynia się do utrzymania właściwej masy ciała. Jest to bardzo istotne w momencie redukcji tkanki tłuszczowej, kiedy to brak aktywności nie tylko spowalnia procesy redukcji ale też przyczynia się do utraty masy mięśniowej.

Dieta powinna uwzględniać wydatki energetyczne, które zapobiegną spowolnieniu metabolizmu, niedoborowi makro i mikroskładników w celu zachowania homeostazy organizmu. Kolejnym niezwykle istotnym elementem jest właściwe nawodnienie. Jego niedobór powoduje zaburzenie procesów zachodzących w organizmie.

Zwiększona wartość energetyczna pożywienia, duża zawartość białka, błonnika, sodu wymaga większej podaży płynów. Zmiana komponentów ciała wymaga zbilansowanej diety połączonej z aktywnością fizyczną.