Dostosuj napoje do swoich potrzeb

Za pewne nie raz zastanawiałeś się jaki napój w trakcie treningu. Specjalnie dla Ciebie przygotowałam infografikę dzięki której szybko odnajdziesz właśnie ten właściwy.

Napoje izotoniczne to te których osmolarność zbliżona jest do płynów naszego ciała 300- 330 mOsm/l, zawartość cukrów rozpuszczonych jaka powinna być zawarta w nich 6- 10% a stężenie sodu 460- 1150 mg/l.

Wykorzystanie napojów izotonicznych jest akceptowalną praktyką. Należy zwrócić jednak uwagę na ilość konserwantów czy sztucznych dodatków smakowych. Możemy przygotować samodzielnie napój izotoniczny.

Napój izotoniczny

  • woda 500 ml
  • sól szczypta
  • miód 2 łyżki
  • cytryna (sok)

Przyjęto że ok. 2,5 g soli odpowiada 1 g sodu.

Napojom gazowanym mówimy NIE – powodują zahamowanie uczucia pragnienia, w swoim składzie są obecne monocukry, przez obecność gazów zmniejszają wentylację płuc a także działają moczopędnie.

Napoje hipertoniczne jego osmolarność wynosi powyżej 330 mOsm/l, węglowodany 10%. Ich zadaniem jest uzupełnienie glikogenu mięśniowego, a nie nawadnianie.

Jak działają? 

  • Poprzez spowolnienie absorpcji wody w jelitach. Czasami mogą towarzyszyć zaburzenia żołądkowo – jelitowe.

„Teraz już możesz biec na trening forma sama się nie zrobi” 💪👍😏